hit the road! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu hit the road! - Reisverslag uit Port Macquarie, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

hit the road!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

30 Maart 2015 | Australië, Port Macquarie

Hey mates! (ja dat zeggen ze dus echt elke 5 sec hier)

Het is alweer een aantal dagen na mijn vorige verslag en daarbij was echt elke dag weer zo anders. Afgelopen dinsdag zijn we de auto wezen ophalen en vervolgens langs de aldi gereden om hm eens vol te laden met eten en alvast wat. Campinggear wat we konden vinden. Het begon opeens zo ontzettend hard te regenen dat de ruitenwissers het amper bijhielden op de snelste stand. Beter niet al te ver rijden dus al snel een camping opgezocht, kunnen we mooi een beetje oefenen. De eerste overnachting was behoorlijk onhandig en we misten nog behoorlijk wat spullen. Morgen eerst maar f regelen. Al met al best prima geslapen, hier kan ik wel aan wennen!
Woensdagochtend(25/03) werden we wakker met een strakblauwe hemel en een brandende zon. Dat lijkt er meer op! Snel alles in de auto en gaan. We reden midden door Sydney center naar de coastal road. Pfff dat viel nog niet zo mee:S die ozzies rijden echt als malloten! Het maakt hier niet uit of je links of rechts inhaald en rotondes en stoplichten op de snelweg zijn hier vrij normaal:p gelukkig raak je er snel aan gewend. Na de inkoop van campingspullen reden we national park munmorah state binnen. Wow wat is het hier mooi! We zitten in the middle of nowhere en parkeren de auto recht aan het strand. Er is hier helemaal niemand (al komt er later toch 1 auto kamperen) en tevens ook geen stroom, verbinding of drinkwater. Na chillen op het privestrand primitief pasta koken en dan met onze Goon( wijn uit tapje te koop per 4 liter) savonds chillen en genieten van de rust, zeegeluiden en waanzinnige sterrenhemel. Paradise on earth! De volgende ochtend was ik vroeg wakker, dus snel mn bikini aan en een strandwandeling+ frisse duik maken. Echt even helemaal alleen. Heerlijk. Ow ja er was ook niemand langskomen om het kampeergeld op te halen dus dat scheelt ook weer# backpacken= cheap life. Nu door naar een lagoon omdaar nog lekker in het gras te chillen. Er was een super grote pelikaan en ontzettend veel vis wat je constant uit het water ziet springen. Helaas is het te ondiep om te snorkelen:S vervolgens doorrijden voorbij Newcastle naar Anna bay, waar we een topcamping aantreffen aan het strand en met super mooi zwembad.Hier maar eens de tent opgezet( waar 1 persoon amper in past) en door naar de beachbar voor lekkere burgers en koud bier. Konden we wel gebruiken. Terug bij de auto stikte het er van een soort processierupsen Bleh! En dan zie je ook nog eens possums lopen.... Ik ging die nacht "lekker" het tentje in. Het was zo koud snachts brrr
De volgende ochtend vrijdag 27/03 maar eens alle rupsen verjagen en daarna heerlijk douchen, want dat kon ik wel gebruiken na de afzondering van de bewoonde wereld. We besloten om nog een nachtje bij te boeken op deze camping en Nelson bah te gaan ontdekken. Na een heerlijke lunch met bubbels en seafood de snorkelspot ontdekken. Supppeerr veel vis zeg! Van kleine en grote scholen, tot kleine kleurrijke visjes tussen de planten en grote vissen die zo goed gecamoufleerd zijn dat je ze amper zag. Ook nog een grote octopus gezien! Al had ik die laatste net nog als lunch weggewerkt. Ontzeddend leuk om onder water te zijn, dus dat smaakt zeker naar meer. Na wat winkeltjes kijken terug naar de camping om nog wat rondte hangen bij het strand en het zwembad. savonds waren er ditmaal nog veel meer possums. Ow ja dat zijn beesten die zo groot zijn als een kat, maar dan een knaagdierachtige met een staart als een eekhoorn. Die stomme beesten zijn enorm brutaal en als je ze weg wilt jagen klimmen ze snel de boom in.
Zaterdag tijd voor eens wat anders. Vandaag op weg naar hinder valley een bekende wijnstreek wat meer het binnenland in. Die middag komen we aan op een soort trailerpark:p ach ja we wilden wat anders! Dan maar f shoppen vandaag, had nog geen chillbroek en die heb je toch echt nodig op een trailerpark. Savonds even alles geregeld voor de komende paar dagen want met Pasen zit alles behoorlijk vol. De volgende ochtend verkast van camping valweer:p het wordt een soort routine) en dan op naar de wijnvelden. Lekker wijntjes en kaas en delicatesses proeven en met tassen vol terug naar de camping waar we ook tussen de wijnranken en kruidentuin in het zonnetje alles hebben genuttigd. Gezellig borrelavondje na een minder geslaagde skypesessie. Toch gelukkig layla nog f gezien:D savonds wilden we nog f een filmpje kijken, de meeste campkitchens zijn hier nml uitgerust met bbq, kookplaat, koelkast en in dit geval pizzhoutoven, banken en een tv. Na 10 min alleen al in slaap gevallen en om 2 uur snachts wakker geworden:p toch geen tv gekeken!
Vanmorgen maandag 30/03 helaas weer een mindere dag wat weer betrefd.Vandaag moeten we een flink stuk rijden naar Port Macuarie. De natuur is hier al zo anders! Super veel kleurrijke bloemen en alle planten zijn veel tropischer. Ow en koalas zitten hier ook veel, al heb ik ze alleen nog nietgezien:s dan gaan we wel f kijken bij het koala hospital centre, waar ze zieke en gewonden beestjes opvangen en oplappen. Echt zielig van die gewonden beesten! Gelukkig dat ze dit doen. Door naar het centrrum van het plaatsje aan het strand. Wat jammer van het slechte weer, want het heeft echt een vakantiesfeer. Begint het ook nog eens super hard te regenen dus de eerste beste steackhouse/saloon in voor een lekker koud biertje en een flinke steak. (dat is een welkome afwisseling na die Goon die ik inmiddels gewend ben uit een mok en waarvan ik niet eens meer opkijk dat witte wijn niet koud is). Eens even flink zitten buffelen daar, maar als het na het diner nog niet droog is toch maar een half uur teruglopen door de stromende regen. Zeiknat terug nog f wat gedronken en nu lig ik in de auto, met de regen tikkend ok het dak Minn blog te schrijven. Hopen op morgen beter weer, want we staan dan vroeg op. Volgende halte: coffs harbour....

Ps. Ik hoor dat het weer in NL ook behoorlijk crap is dus dat scheelt. Al heb ik hier nog steeds een korte broek aan;)

Xxx