sydney centre - Reisverslag uit Sydney, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu sydney centre - Reisverslag uit Sydney, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

sydney centre

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

24 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hallo iedereen!

Ik ben nu 2 weken onderweg, maar het voelt nu al als een maand. Zo ontzettend veel gedaan al! Afgelopen woensdag (18/03) met de bus naar de stad gereden om voor een auto te gaan kijken. Het viel nog niet zo mee om het adres te vinden, maar na een paar keer vragen was het toch gelukt. Helaas was de auto echt helemaal niks, dus dan maar weer de hele weg terug naar het hostel om mijn tas in te pakken. Morgen vertrekken wel uit het hostel en ik heb besloten om samen met een meisje van onze groep nog verder te gaan reizen. Eerste bestemming: Sydney centre!
Eerst nog genieten van de laatste dag hier. Wel zijn met een groepje Naar een Brewery genaamd the 4 pines gegaan. Lekker bierproeven aan het strand, wat een straf! Daarna terug naar het hostel om al het bier wat wel nog hadden even op te drinken op het strand. Het werd een lange avond....
Donderdag met een kater en een Veel te zware backpack op richting de stad. Gelukkig kregen wel nog lekkere tostis voor onderweg. Na een busrit en een Veel te lange wandeling naar het wake-up hostel. Snel tassen dumpen en daarna relaxen in het park! Na het eten snel nog een nachtelijke wandeling Door de stad en dan eindelijk eens op tijd naar bed.
Vrijdag hebben wel weer een afspraak om een auto te kopen. Wat een hel was het. Na de koop wilden wel de auto gaan verzekeren en daar zeiden ze dat de auto niet geregistreerd was; oftewel je auto in niks waard. SHIT! wel zijn naar een monteur gegaan om opheldering te vragen die man heeft ons zoon goed geholpen. Na een hele middag van stress in alles toch goed gekomen en ben ik de trotse eigenaar van een heuse stationwagon! Yes. Die avond moesten wel ook nog eens naar een ander hostel dus dat betekend sjouwen. Gelukkig zaten er in het hostel gasten van onze groep en was er een rooftop bbq en heerlijke loungebanken. Om te vieren dat wel een auto hebben genaamd Lucky moesten wel natuurlijk nog wat wijntjes drinken.
De volgende ochtend naar een marktje geweest en daarna Door naar the rocks, het oude centrum van sydney. Heel anders allemaal, maar ontzettend leuk met allemaal kleine straatjes en oude gebouwen. Wat een verschil. Sydney centrum is eigenlijk niet zo groot als je zou denken en is behoorlijk overzichtelijk. Veel dingen zijn makkelijk te voet evt met de bus de toen. s 'Avonds lekker uit eten geweest in darling harbour en aansluitend een vuurwerkshow gekeken. Alvast een klein voorproefje op oud en nieuw;) helaas verpeste de regen het daarna dus dan maar de kroeg in. Het is tenslotte zaterdagavond! Na een tip van Marie-sofie scary canary maar eens checken. Heerlijke muziek en lekker dansen. Alleen Door het rare deurbeleid werd ik er al na 3 biertjes uitgezet, dus dan maar naar bed hè.
zondag was het tijd om alleen de stad eens te verkennen... inde ochtend kwam ik toevallig uit bij een super grote foodmarket met zo ontzettend veel soorten vlees, vis en groente met allerlei chinese dingen die zelfs ik nog nooit hadden gezien. Super leuk! Na wat proeven wilde ik lekker gaan wandelen Door de botanic garden. Opeens hoor ik daar vlakbij in een park allemaal luide muziek. Er is gewoon een super leuk gratis festival! Echt super vet! Heerlijk de hele middag in het gras gelegen luisterend naar de muziek. Wat een fantastisch leven. Toen het festival s avonds stopte omdat het ging regenen nog even een afzakkertje bij de jongens in hostel gedaan en daarna afscheid van ze genomen. Tijd om weer eens op tijd naar bed te gaan, want maandagochtend (23/3)was het dan eindelijk tijd voor Bondi beach! Het was die dag echt super mooi weer en behoorlijk warm dus dat kwam perfect uit. Eerst een tijdje heerlijk op het strand gelegen, gezwommen en gekeken naar alle surfers. Vervolgens een wandeling gedaan langs de kust van ongeveer 2,5 uur naar coogee. Wandelend van baaitje,naar uitkijkpunt, naar strandje.helemaal top! Helaas was ik wel vergeten mijn voeten goed in te smeren dus die zijn flink verbrand:s de ozonlaag is hier veel dunner dus de zon veel krachtiger.
op de weg terug in Bondi wat gegeten. Kipcurry met rijst en groenten voor 2 dollar! Dat is zo goedkoop!moet toch maar eens gaan wennen aan het backpackersleventje. Na een laatste drankje in sidebar naast het hostel, een laatste goede douche vanmorgen uitgechecked. Het wordt tijd om eens wat te gaan rijden. Nu zitten wel in een koffietentje te wachten tot onze auto een beurt heeft gehad en dan kunnen we op pad. Nog even genieten van de laatste stroom en wifi. Het plan is om vanavond in een nationaal park te overnachten op een campspot aan de kust. Dat betekend weg van de bewoonde wereld. Meer daarover dus de volgende keer!
Bye xxx