If u wanne wear the hat, u gotta wear the boots! - Reisverslag uit Mungindi, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu If u wanne wear the hat, u gotta wear the boots! - Reisverslag uit Mungindi, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

If u wanne wear the hat, u gotta wear the boots!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

13 Mei 2015 | Australië, Mungindi

Hallo allemaal! Het is alweer even geleden dat ik iets heb geschreven. Internet is hier niet echt standaard:p gelukkig kan ik vandaag even wat lenen om alles bij te werken.

De afgelopen weken was een bijzondere ervaring. Ik ben alweer 2 maanden in Australië en heb zo ontzettend veel meegemaakt. Het voelt alsof ik hier l een half jaar ben.
Ondanks dat er hier niet veel mensen zijn en alles relatief ver weg is vermaak ik me hier prima! We hebben een groep met backpackers die hier in de buurt werken op de farms en als au pairs, waar we allerlei leuke dingen mee gaan doen. Ook is het een voordeel dat we in de pub werken, want iedereen komt bij ons langs om iets gezelligs te doen.
Verder hebben we een nationale feestdag meegemaakt: 100 years ANZAC DAY. Op 25 april vieren ze de australian and New Zealand Army  corps. Het is een memorialday voor alle oorlogsveteranen, soort van 4 mei. Deze dag was de pub gesloten en konden we gezellig iets met zn allen gaan doen. Om 10 uur gingen we naar de fly-over van een jet kijken. Deze kwam super laag over het dorp vliegen! Daarna was er een parade van ongeveer 5 veteranen en de schoolkinderen. Verder was er een vrij saaie ceremonie, maar gelukkig was het daarna tijd om te gaan borrelen. Om een uur of 12 begonnen we met rum colas ( bundaberg&coke in a midi), daar hoort een broodje worst bij. Tussendoor even een dutje gedaan, want savonds zijn we uitgenodigd voor een verjaardagsfeest op een farm. Dat betekend bier en bbq bij het kampvuur met lekkere muziek. Er was zelfs een verjaardagstaart, die we dan wel met onze handen moesten eten. Snachts sliepen we in een van de dongas die daar waren en waar ilona en ik te lang waren voor het bed:p de volgende ochtend ontbijten met hamburgers en toevallig een vrije ochtend. dat kwam even goed uit! De volgende dag 27/04 nam lee ons mee naar een sheepfarm. Lekker rondrijden door de natuur en natuurlijk even schapen scheren. Weer een verassend leuke dag! Oja er moet natuurlijk ook gewerkt worden:p dit gaat me vrij gemakkelijk af en heb af en toe zelfs wat tijd om nieuwe dingen te maken, wat iedereen zeer waardeert na maanden hetzelfde te eten. Af en toe was het wat vroeg smorgens, maar de ochtenden zijn vrij relaxed dus dat valt allemaal mee. Op donderdag 30/04 hadden we zelfs een c" bekende " band binnen die de hele avond met ons muziek hadden zitten maken. super geslaagde avond dus:D daarom de volgende morgen maar voor de band and staff een full English breakfast gemaakt! Mmm
Het is hier wel echt het cowboy leven. Farmers hebben echt de hoeden en boots en het leven op de farm is ook bijzonder. Als ze vrij zijn vinden ze het vooral leuk om op van alles en nog wat te schieten. Voornamelijk op wilde varkens (pigging noemen ze dat hier), maar toen ik een keer een spin zag werd zelfs die met geweer geschoten! Dat is voor mij een prima oplossing:D
Zo 3/05 hadden we een heerlijke relaxdag: we gingen vissen en kampvuur maken bij de rivier , midden in de wildernis. Er liepen wilde koeien en paarden rond en savonds kookten we ons diner op het kampvuur in folie en lege bierblikjes. Dit alles nuttigend op een kleed onder een prachtige sterrenhemel waar je echt de milky way kunt zien! Hoe tof. De ochtenden zijn hier ook bijzonder mooi. Ma 4/5 reed ik terug van de farm tijdens zonsopkomst. Dit was werkelijk prachtig om te rijden in oneindig landschap met om je heen kangoeroes vossen en een adelaar. Wat een rust en ruimte. Ilona en ik hebben ook de plaatselijke koffie tent ontdekt waar we smorgens lekker koffie drinken. Op wo 6/5 ook zo waarbij we zelfs gratis bananapie kregen terwijl we een berichtje krijgen of we willen gaan vliegen. Yeaahhh! Super vet! eerst even een wandelingetje langs de rivier en dan naar het vliegveld: oftewel een grindweg die naar een landingsbaan loopt. We zaten in cessna vliegtuigje die een van de backpackers die daar werkt bestuurde en ons een rondleiding gaf over de omgevind. Ik wist het al maar toch: we zitten echt in the middle of f#ucking nowhere! Dit was echt een topdag savonds biertjes gehaald @ 2mile en toen met een ute rijden door de weilanden om lekker te chillen rond het kampvuur. Wat een leventje.
Ook de baas zorgt zo nu en dan voor een verassing. Op vrijdag 08/05 zei de baas om een uur of 9 oké dames ga je omkleden we gaan op stap vanavond. hij? Opeens werd de pub gesloten, het partybusje volgeladen met drank en mensen en vertrokken we naar Nindagully . Daar was een pub op een uur rijden van de onze om echt in een cowboyplek te belanden. Een pub die meer buiten is dan binnen, een kampvuur, hoeden aan de muur en een hoop cowboys. Deze avond was ontzettend gezellig en laat, met flink wat borrels. Op de weg terug hadden we alleen nog een opstakel, de BOB reed per ongeluk 2 kangoeroes tegelijk aan waardoor de reserveband eraf viel en er iets over de grond schraapte wat we moesten vastbinden. Haha apart dus. De volgende ochtend vroeg de baas of we klaar waren voor round 2?... Uiteraard! Na een dagje ongeveer niks doen op het werk vertrokken we ditmaal naar thallon, waar live countryzangers optraden. Ditmaal een iets rustigere stemming gezien de avond ervoor. toch lekker gekletst en naar de muziek geluisterd. Zondag was ik lekker vrij en werd ik uitgenodigd om mee te gaan shoppen in Moree: zo'n 1,5 uur rijden. Als je niet veel geld kwijt wil zijn bij de spar en er een half uur over wil doen omdat je allemaal mensen tegen komt moet je hier dus een eindje rijden. Even wat goedkope wijn inslaan dus en Ow ja f lekker slecht langs de Mac! Daarna even chillen in iemands tuin om savonds met de girls naar de Chinees te gaan# girlsnight out! Ow en omdat het moederdag is natuurlijk even bellen met het thuisfront.
Aangezien we het hier zo goed naar ons zin hebben blijven we hier nog eventot we het niet leuk meer vinden. Mijn plan.... Om geen plan meer te hebben! Ik zie het wel!

Ik heb dus geen internet verder dus over een tijdje probeer ik met iedereen weer bij te praten enzo. Tot de volgende blog!
Britt

• 16 Mei 2015 - 16:08

Brigitte :

Hey Britt, jij wordt nog eens echte cowgirl in the outback. Leuk om jouw avonturen te lezen. Ik ken ze natuurlijk van onze bel en skypesessies. Wel super dat jullie zoveel meemaken. Have fun!! Xxma
    L

• 27 Mei 2015 - 18:36

Annemarie:

Hey girl

Super dat je het zo naar je zin hebt....... geniet ervan dit is een once in a lifetime experience....
    Ik ben inmiddels ook weg bij de Weemoed...... Take care girl, liefs AM xx