van Brisbane naar de Outback - Reisverslag uit Mungindi, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu van Brisbane naar de Outback - Reisverslag uit Mungindi, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

van Brisbane naar de Outback

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

19 April 2015 | Australië, Mungindi

Het is alweer een tijdje geleden, dus het wordt tijd om weer eens terug te kijken op de afgelopen dagen.

Ik was gebleven bij maandag 6 April. Het is 2e paasdag en aangezien alles nog steeds dicht is, wordt het tijd voor wat actie. Er staan namelijk 2 parken op de planning, dus dat betekend wandelschoenen aan en gaan! Als eerste rijden we naar Mt. Coot-tha Reserve. Allereerst even rondwandelen in de botanic gardens om een beetje op te warmen (al is dat hier natuurlijk niet echt nodig). Vervolgens gaan we een route door de natuur lopen, naar de top van de berg. De klim was behoorlijk stijl, maar wel erg mooi. Er kronkelde een riviertje naar beneden. Met een natte rug bij de top aangekomen, worden we getrakteerd op een prachtig uitzicht over Brisbane. Mooi! Vervolgens weer terug naar beneden gelopen om even lekker te picknicken met heerlijk rijpe mango's.
Dan door naar D' aguilar range national park. Een compleet andere natuur op 15 min afstand. We gaan hier een ronde wandelen om een meer, om daarna een frisse duik te kunnen nemen. In het park komen we ook onze eerste slang tegen! Cool! Hij was rood met zwart, maar niet zo groot. Al wordt er gezegd dat die vaak het meest giftig zijn:p na deze vermoeiende dag maar eens op tijd naar bed, want morgen gaan we op banenjacht....
Daar hadden we de complete dinsdag voor uitgetrokken, maar waren binnen 5 min. Klaar! Helemaal top. We liepen een boekingsbureau in om wat tours te boeken, blijkt er ook een jobclub in te zitten. Ze zei dat er 1 opening was voor 2 personen, maar dan moest er een van ons toevallig wel ervaring hebben als kok... haha komt dat f goed uit! Het is in de outback en telt ook nog eens voor ons second year visa. Helemaal top. Dat moet gevierd worden! Allereerst heb ik mijn tours maar eens geboekt die ik wil maken naar Fraser island, withsunday beaches en heb ik bij prodive Cairns mijn advanced course geboekt om te gaan duiken op het great barriere reef! Daarna de stad in gedoken voor wat lekkere biertjes. s' Avonds is het weer veel te gezellig bij het hostel en eindigen we met goon bij de auto als naborrel.
Shit! De volgende ochtend zou ik om half 8 de auto naar een garage brengen, maar ik heb me verslapen... snel kleren aan en de auto wegbrengen. De weg met de bus terug leek eeuwig te duren, dus eerst maar even ergens een flink Engels ontbijt scoren. Mmmm
smiddags even lekker uitkateren met een boekje in het gras en daarna mijn tas inpakken, want morgen gaan we vetrekken naar onze job. Hebben savonds dus toch maar een klein afscheidsborreltje gedaan.

Ken je dat verhaal van die mensen die naar de outback gingen? Juist, die gingen (nog) niet. De monteur belde me in de morgen, dat de auto pas in de middag klaar was dus helaas. Gelukkig was ik al vroeg op gestaan om even te skypen met het thuisfront. Dan maar even een nachtje in het hostel bijboeken, wat betekende dat we van kamer moesten wisselen. Ook nog even de laatste inkopen gedaan voor in de outback en dan vroeg naar bed. Het was een behoorlijk slechte nacht met veel dronken gasten en kots in de kamer:s dat is ook hostellife.
Donderdag 9-4 staan we om 06.00 uur op om rond 07.00 uur aan te rijden naar 2mile hotel Mungindi, een klein plaatsje (straat) zo'n 8 uur rijden naar het binnenland. Soms was er onderweg uren geen plaatsje te zien, al was de natuur prachtig. Dit veranderd echt steeds en de grond wordt al aardig rood. Minder is dat je echt om de dode kangeroes moet slalommen hier, ik denk dat ik er wel 100 gezien heb. Je moet nog uitkijken voor die geesten, want ze zijn echt groot en je wilt ze echt niet voor of onder je auto hebben. Na een goede rit komen we uiteindelijk aan in onze toekomstige woon- en werkplek. Het is echt in de middle of nowhere en hier komen voornamelijk alle truckers en farmers die op landen hier omheen werken. Eerst maar eens even de steaks testen! Die smaken in ieder geval prima en ze zijn ook super groot! Vervolgens de avond gevuld met rum&coke drinken en alle mensen hier ontmoeten. Iedereen hier is echt super aardig en vriendelijk! Nouja, dat denk ik want ik versta vaak niet eens de helft van wat ze hier zeggen.
De volgende dagen is het meteen aan de bak! Het is best druk en Tom de kok die weggaat moet me nog inwerken. Het werk is niet echt moeilijk en ik werk van 10-14 en van 17.30- een uur of 21.00, dus dat is ook prima. We hebben hier ook een eigen staff room met tv en banken en ik heb hier echt de beste douche in een maand gehad! Wow dat is wel weer een welkome afwisseling. Verder heb ik voor het eerst mijn backpack uitgepakt en slaap ik nu alleen in een donger(dat is een klein hokje met een bed en een kast), wat allemaal behoorlijk bijzonder is nu. Het enige nadeel is de wc. Het is hier namelijk vrij normaal dat er kikkers in zitten.... ik heb ze al proberen door te spoelen, maar dat lukt helaas niet. Gelukkig zitten ze niet in het hotel toilet.
Verder heb ik woensdag mijn eerste vrije dag gehad en toen ben ik met Jim, een trucker en vaste gast hier met zijn truck mee geweest om cotton te gaan ophalen. Super leuk om te zien hoe ze hier het katoen oogsten en hoe dat alles werkt. Ook mocht ik zelf een stuk de truck rijden:D wat een machtig gevoel. Ook een prachtige zonsondergang gezien, dus de dag is weer mooi rond.
Vandaag, zondag 19-4 ben ik ook weer vrij. Dit komt goed, want het was gisteren ontzettend laat en gezellig! De gitaar kwam te voorschijn en Ilona en ik eindigden vervolgens nog met onze wijn in de staffroom waar we lekker muziek hebben zitten luisteren. Vervolgens werd ik daar vanmorgen wakker op de bank. Ook lekte het dak van mijn donger een beetje na een flinke regenbui:p vandaag dus lekker rustig filmpjes kijken en vanavond chinees halen. Al met al wel weer even een verandering na een maand vrij en rondreizen, maar er moet nou eenmaal gewerkt worden....

Het voordeel is wel dat ik nu wifi heb dus kan ik jullie weer iets meer volgen!
See you! Xx

  • 20 April 2015 - 19:39

    Wim Van Helvoort:

    Hoi Britt,
    Mooi verslag joh, geniet er van en we volgen je verhalen nu ook hier in Esch.
    Groetjes,
    Rizet en Wim

  • 21 April 2015 - 21:05

    Willy De Vries Ebbelaar:

    Hallo Britt hier dan eindelijk een berichtje van mij, wat fantastisch wat jij allemaal al hebt gezien en mee gemaakt, dat is om jaloers op te worden. Ik vertelde tegen Erik dat ik graag jou reisverslag wil lezen dus heeft hij me daar bij geholpen,wat bijzonder wat je allemaal me maakt, ben je al te pakken genomen door een wc kikker,was het pijnlijk de kikkerbeet....hahaha! En hoe is met de Kangaroos want dat zijn nou ook niet bepaald lieve dieren, we zagen pas nog op de funniest home video's hoe mensen onderuit getrapt worden ik hoop dat ze jou hebben over geslagen!

    Bij ons gaat alles zijn gangetje Erik heeft het druk op zijn werk en ik geniet afgelopen dagen van het zonnige weer, de tuin onder handen genomen alle onkruid en narigheid er uit gehaald de grond omgespit bij gemest en nu moet ik hem weer op gaan vullen met boompjes en plantjes. En onder tussen geniet ik natuurlijk ook van het zonnetje.
    Wij zijn net twee weken terug uit Tenerife waar we volop hebben genoten.

    Britt ik wens je veel succes met je horeca werk en ga lekker door met genieten!!!!!

  • 22 April 2015 - 16:10

    Anita Sterks:

    Hoi Brittje!
    En ook wij volgen jouw stappen aan de andere kant van onze aardkloot.
    Maak er iets van maar zo te lezen ben je goed op weg. Veel plezier!!
    Wim en Anita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 4157

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Down under en nog veel meer...

Landen bezocht: