Strand, Regenwoud, Zandeiland enz. enz. - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu Strand, Regenwoud, Zandeiland enz. enz. - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

Strand, Regenwoud, Zandeiland enz. enz.

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

03 Juli 2015 | Australië, Rainbow Beach

Hallo allemaal!

Zo dat is alweer een tijdje ( 2 maanden ofzo:p) geleden dat ik iets geschreven heb, dus het wordt weer eens tijd.

Het vorige reisverslag eindigde dat ik lekker aan het werk was in Mungindi. Dit hebben we nog zo'n maandje volgehouden en na de laatste afscheidsborrels werd het tijd om weer lekker op reis te gaan. Wow zoooo veeel zin in!
Zaterdag 20-6 is het dan zover: om 7.00 uur smorgens is het tijd om met een delegatie van Mungindi af te reizen naar Brisbane om daar lekker van de stad te genieten. Heerlijk kleren kopen, door de stad slenteren en uit eten, wat een luxe allemaal. Ook hebben we onszelfs getrakteerd op een heus hotel:p jaja dat is echt alleen voor de flashpackers. Het hele weekend is het super mooi weer en konden we zelfs ons eerste kleurtje weer terug krijgen.
Maandag 22-6 is het tijd om echt afscheid te nemen gaan richting de kust: Surfers Paradise. Eindelijk het strand weer in beeld. Het is een stuk frisser geworden, maar dat mag de pret niet drukken om heerlijk op het strand te liggen.
Woensdag 24-6: Tijd om weer wat te gaan hiken en van de natuur te genieten. We rijden op deze regenachtige dag naar Springbrook National Park, een regenwoud op zo'n 1000 meter hoogte. Dit resulteerde in een prachtige maar heftige rit met hellingen van 17%! Eenmaal daar een prachtige tocht gewanden achter 2 watervallen langs en door enorm mooie natuur. Helaas maakt het regenwoud zijn naam waar: de hele dag alleen maar regen:p ach jaaaa. Snachts slapen we in onze auto, uitkijkend op de sterren en dat rond het vriespunt. Maaarrrr, wel gratis want de volgende ochtend was er geen ranger te bekennen om fees te innen dus snel ervandoor. Ja als backpacker wordt je echt gelukkig van de kleinste dingen, vooral als het gratis is: gratis camping, wifi, drinken, eten, kortingsbonnen, noem het maar op.
Na een vroege hike 7.30 uur! bij een natural bridge en een glowwormcave (je ziet ze helaas niet tijdens daglicht) rijden we door naar het volgende natuurgebied: Tamborine mountain. Hier vinden we een super mooie camping,waar je lekker een vuurtje kan stoken bij je auto, en een Dutch Bite cafe met frikandellen!mmm
Na een vroege nacht lekker ontbijten bij de nabijgelegen Rock pool om door te gaan om dit natuurgebied te verkennen. Bij de parkeerplaats aangekomen blijkt er een raam open te staan die niet meer dicht wil gaan. Shiiiittt!! dat wordt naar de garage:S na een korte tijd wordt ik alweer gebeld dat het raam gelukkig gemaakt is. Wat blijkt: er zit in lockknopje wat blijkbaar ingedrukt was! Bloonddd:p gelukkig niks ernstigs.

Zaterdag 27/6 vertrekken we richtig Noosa. Wat een heerlijke plek met een chille vakantieachtige vibe. Ook de nabijgelegen camping is prachtig en direct aan een groot meer. Helaas zit het weer nog steeds niet helemaal mee de eerste dag en regent het de hele avond kei hard! Dan maar muziekjes luisteren over het weer met een glaasje wijn bij de bbq-area. De volgende ochtend is gelukkig wel prachtig en hebben we en super chille dag op het strand en trakteren we onszelf op een lekker dinertje met risotto en garliqbread.

Dinsdag 30/6 is het tijd om onderweg naar Rainbow beach te gaan, want woensdag vertrekt daar mijn eerste tour. Eerst nog even meeten met Flo en Marlene in tincanbay, waar we net het dolfijn voeren missen. Jammer! Het is een prachtige dag dus dan maar lekker in de zon liggen en vervolgens door naar het hostel in Rainbow beach. Dit is de eerste keer in lange tijd dat we weer in een hostel slapen. Wat een luxe: internet, een bed, oplaadpunten voor al je elektrische spullen. chiillll.
Woensdag 1/7: 5.30 opstaan voor het vertrek naar Fraser Island, het grootste zandeiland van de wereld. Hier ga ik de komende 3 dagen het eiland verkennen met 4Wdrives en camperen. Zin in! We rijden met 4 auto's en iedereen zit in een auto met 8 personen en we rijden om en om. Het rijden is super leuk! Lekker over het strand cruisen en door de heuvels in het losse zand en boomstronken. Vet! De eerste dag gaan we naar Lake Mckanzie en ontzettend helder meer met zo fijn zand dat je er je haar mee kunt wassen en je tanden mee kunt poetsen en wat blijkt: je haar wordt er zoooo zacht van. Verder nog door naar Lake Bribie om te frisbeen en te chillen. Op de weg terug een stopover bij een groot shipwreck en dan door naar de camping. Deze ligt veilig achter de Dingohekken; op het eiland zitten behoorlijk wat dingos blijkbaar en die kunnen je echt aanvallen, dus ik ben blij dat we veilig achter de hekken zitten. 's Avonds lekker bbqen en drankspelletjes doen. In onze groep zit Aimee die ik in Brisbane heb leren kennen en die is met nog 4 andere reismaatjes, waaronder ook 2 Nederlanders, dus dat is echt super gezellig. Jess, een van de meisjes in dat groepje, is jarig en dat betekend Cake+zingen.
Donderdag 2/7: wakker worden door te zwemmen @ champagne pools. Heerlijke verfrissend:D Daarna wandelen naar een kliff genaamd Indian Heads waar we super veel wildlife kunnen spotten. Haaien, Manta rays, turtles, dolfijnen en Humpback walvissen dus opspringen uit het water. Geweldig om te zien allemaal. Daarna terug naar het kamp om onderweg te gaan naar de duinen (pfff een flinke wandeling), want het is tijd om te gaan Sandboarden! Jeetje ik had niet verwacht dat het zo steil zou zijn, maar wat is dit vet he. Je gaat echt zo hard!
Deze avond is het wat rustiger en hebben we een avondje bij het kampvuur en een koude nacht in onze tent.
Vrijdag 3/7: De laatste dag op Fraser gaan we naar een Groen meer in de duinen om lekker te zonnen. Op de terugweg naar de Ferry zien we zelfs Dingo's! eindelijk. Moe maar voldaan kom ik terug in het hostel en heb ik echt genoten van deze 3 dagen op het eiland. 's Avonds lekker een filmpje kijken en dan lekker vroeg naar bed.

Binnenkort volgt de rest van mijn reis tot nu toe, maar nu hebben jullie alvast een beetje een idee wat ik de afgelopen tijd meegemaakt heb.
Iedereen in Nederland veel plezier op vakantie!