van de regen in de eehh...zonneschijn! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu van de regen in de eehh...zonneschijn! - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

van de regen in de eehh...zonneschijn!

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

05 April 2015 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal!!!

Nog een poging doen om wat te schrijven op mijn blog via de telefoon. (Sorry voor alle typfouten:p). Allemaal Iig fijne Pasen alvast! Al is het voor mij dit jaar niet echt gunstig, maar daar later meer over.
Ik hoorde dat het in Nederland de afgelopen dagen slecht weer is geweest. Een schrale troost: ik heb mn fair share of rain ook wel weer gehad! Na mijn laatste blog afgelopen maandag 30/03 dinsdag ochtend wakker geworden in wat denk je.... De regen. Vervolgens snel de auto in gestapt (wilde al eerder aanrijden, maar moesten eerst de binnenkant drogen voordat we zicht hadden) en vervolgens vertrokken in de richting van coffs harbour. We hadden hele plannen om te gaan wandelen via het rainforest en uiteindelijk bij het strand te gaan chillen en snorkelen. Het nadeel aan een rainforest; juist de regen. Het werd niks met de wandeling dus zijn we maar door een drive tru liquorstore gereden:p ja ja wat een combi maar die hebben ze hier dus. Vervolgens zijn we op de camping in de tv kamer een aantal films gaan kijken die we gehuurd hadden dus dat is wel weer eens wat anders dan het gebruikelijke strand. Helaas verder niks gezien van coffs harbour. Savonds laat werd het toch nog droog dus konden we gezellig met een kaarsje bij de auto zitten. Midden in de nacht werd ik alleen wakker door opnieuw een lading stortregen, alleen had ik de autoramen een stukje open gelaten. Alles alweer zeiknat! (al was het meeste nog niet eens droog).
Woensdag 02/04 regende het dus nog steeds, maar het zwembad op de camping zag er zoooo mooi uit. Dat betekend bikini aan en gaan! Een korte duik , maar een heel zwembad en glijbanen voor onszelf. Vandaag is onze bestemming byron bah, waar ik erg naar uitkijk. Dit is een typisch surfplaatsje aan de kust met een echte surfcultuur. Mensen op blote voeten, straatmuziekanten, hippies, surfshops en chillen terrasjes. Wat een heerlijke vibe hangt hier! Echte no worries mentaliteit. De weg erheen was echter wat minder relaxed, want die zat helemaal vol met enorme kuilen en gaten, haarspeldbochten en flinke hellingen en dat terwijl je er 100 mag. Echt bizar! Eigenlijk moesten we die weg savonds weer terug nemen om naar de geboekte camping te gaan, maar daar had ik weinig zin in dus alsnog maar een hostel geboekt. Alles was behoorlijk duur door het haankomende paasweekend en het bluesfest(soort pinkpop van hier). In de avond was het ontzettend gezellig in het hostel. We zaten met zijn allen tussen de hangmatten muziek te maken! Iedereen had gitaren bij zich, waarvan ik er eentje kon lenen in op de klankkast te drummen:D echt super gezellig! Daarna nog f naar een bar meet livemuziek om het af te sluiten. Snachts hebben we zelfs nog the Southern star gezien!!! Dat schijnt vrij bijzonder te zijn. Het zijn 4 sterren die samen een kruis vormen met een kleine ster ertussen die ongeveer de zuidpool moet aangeven. Verder zie je deze sterren ook op de vlag van Australië dus dat was leuk om meegemaakt te hebben.
De volgende ochtend is het zowaar droog dus ik kan het natuurlijk niet laten om even een frisse duik te nemen in de zee en wat te zonnen, het is meteen super warm. heerlijk. Na de middag door naar de laatste halte voor de komende paar dagen: Brisbane. Helaas onderweg weer flink wat regen, maar dat maakt nu niet zoveel meer uit. Het hostel is helemaal super met een eigen bar ( je mag hier geen alcohol hebben in openbare ruimtes; nieuwe staat=nieuwe regels) die echt super goedkoop is. Nja een liter bier voor 8 dollar. Eerst hadden we nog een andere onmogelijke klus: de auto op de hostelparkeerplaats parkeren. Er was amper plek en veel te smal! Na 20 X stelen is het gelukt, al moest ik wel door de achterbak naar buiten:p Savonds lekker op het dakterras zitten borrelen en alweer zoveel nieuwe mensen ontmoet. Dat gaat hier serieus aan de lopende band, elke 5 min ontmoet je weer iemand nieuws en ik zit hier ook nooit alleen. Privicy is er dan ook weer totaal niet:p
Vrijdag 04/04 werd het tijd om de stad te gaan verkennen. Al viel dit een beetje tegen, omdat het hier goede vrijdag is en alles dicht is. zelfs de kroegen en restaurants zijn vrijwel allemaal dicht. Toch even het centrum verkend en toen via de botanische tuinen naar de andere kant van de rivier gewandeld, waar een handgemaakte Lagoon ligt. Brisbane licht namelijk ongeveer een uurtje van de zee, maar er stroomt een rivier door de stad.verder is het een vrij jonge moderne stad, maar wel met een relaxte sfeer dus dat is fijn. Deze avond was ik even aan het uitrusten op mijn bed en viel ik in slaap, om vervolgens midden in de nacht wakker te worden. Het uitgaan maar een dagje overslaan dan...
Zaterdag ging ik eens lekker zwemmen in de Latijn, want het namelijk eindelijk weer goed weer! Nice... Zaterdag dus dat betekend verder stapavond! Eerst borrelen in de bar en vervolgens door met de taxi naar het uitgaansgedeelte. Super veel clubs, dus weer eens ouderwets feesten. Het was weer eens een, voor intimi, welbekende donkere avond met sterretjes! haha
Vandaag, zondag 5/04 eerst even flink uitkateren en dan door naar het paasontbijt. Lekkere roereieren met spek gemaakt! Perfect voor deze ochtend. Daarna door de stad geslentert, waarna we uitkwamen bij livemuziek in het park aan de rivier. Heerlijk in het gras gelegen. Daarna onverwachts toch maar weer uiteten geweest:p het zal binnenkort tijd worden om wat te gaan werken, dus daar moet ik komende week maar eens even achteraan! Verder nog weinig plannen, wat echt heerlijk voelt:D
Net. of even zitten skypen met mijn ouders onder de palmboom, met mijn botjes in het zand. Allemaal een lekker paasontbijt en tot de volgende keer!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 4152

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Down under en nog veel meer...

Landen bezocht: