Blue mountains, surfing, the good life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu Blue mountains, surfing, the good life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Britt Thomassen - WaarBenJij.nu

Blue mountains, surfing, the good life

Door: Britt

Blijf op de hoogte en volg Britt

17 Maart 2015 | Australië, Sydney

Hallo daar ben ik weer dus!

Het is nu dus zaterdag 14/03. Deze dag lekker onderweg naar de blue mountains. Met zn allen gezellig in een busje, dat halverwege een lekke band kreeg. Dat zorgde voor de nodige vertraging, maar het was toch wel heel grappig! Eenmaal in het park kwamen we aan bij een super mooie uitkijkspot over de vallei, waar de laatste wolken precies aan het oplossen waren. Zoooo mooi!!:D na wat uitleg over slangen en spinnen gingen we over een heel smal pad naar beneden onderweg naar een watervallen. Het was heerlijk weer dus dat kwam heel goed uit. De weg naar boven was wat zwaarder na al die dagen met weinig slaap. We reden daarna door na een anders stuk van de blue mountains. Wat een verschil! Net was alles nog vochtig, groen en begroeid, terwijl we nu aankomen in een droog rotsachtig landschap. Hier ook weer een stuk gewandeld, waarbij onze gids ons alles vertelde over de natuur en wildlife. Leuk om te horen. Als laatste door naar het wildlife park om alle typisch Australische dieren te zien. Dat betekend natuurlijk foto's met kangeroo's, koala's, wombat(opgevoerde reuze cavias lijken ze op:p) en alligators. 'S avonds burritos eten en daarna met zn allen op stap.Het blijft tenslotte weekend!! Super gezellig met zn alle dansen, zingen en drinken. Al zijn de security mensen hier echt super streng, ze staan de hele avond op verhogingen in de club naar je te kijken of je niet dronken bent. Dat is volgens Australische begrippen nogal snel:S er werden er al 2 van onze groep uitgezet. Ik niet natuurlijk...
Zondag lekker chilldagje! Met onze brakke hoofden een mooie wandeling gemaakt langs de zee en over de rotsen en vervolgens heerlijk liggen zonnen in een super mooie baai, waar ook super veel gedoken en gesjoemeld werd. Het begint te kriebelen dus maar even langs de duikshop. Een duikbril en snorkel gehaald en doe er trouwens ook maar een duikcomputer bij. Super vet!!! Snel maar uitproberen binnenkort. Als ik weer terug kom in het hostel dan. Per ongeluk in de verkeerde bus gestapt dus ik heb een flinke omweg gemaakt, maar gelukkig zijn de Australiërs echt super vriendelijk en behulpzaam.'s Avonds heb ik voor iedereen gekookt en daarna nog maar eens op stap:p ditmaal nar een leuke bar met livemuziek en heerlijke Australische biertjes! Al waren we op de heenweg iemand vergeten bij de bushalte en bij de ingang van de kroeg was iemand dr id vergeten. Lekker zooitje ongeregeld.
Maandag surfdag! Wwoooohhh!! wat was dat vet zeg, maar echt zo ontzettend vermoeiend, halverwege de ochtend kon ik bijna niet meer op hetboard gaan staan, omdat mn armen en benen echt geen kracht meer had de . Het lukte best aardig moet ik zeggen. Het geeft zon kick als je er echt even op blijft staan! Na een stevige lunch terug het water in maar nu waren de golven echt hoog! Dat was af en toe best wel eng als je door het water geslingerd wordt en je plank ergens door de lucht en water zweeft. Weer terug gingen we met zn alle bbqen op het strand. Wat een leven zeg! Hier kan ik wel aan wennen, al kan ik het soms nauwelijks geloven. Na iets te veel drankjes lekker naar bed, kon mijn ogen letterlijk niet meer open houden. Vandaag werd ik toch weer om 8 uur wakker (toch al progressie gemaakt) Had ik een soort van tweede regeldag. Meteen maar met iemand afgesproken om morgen te gaan kijken naar mn nieuwe huis, eeeh ik bedoel auto :p een grote stationwagen waar ik in kan slapen. Morgenvroeg dus een uur met de bus om te gaan kijken! Spannend zeg, voor het eerst links rijden en alles regelen. Er zijn hier zoveel regeltjes dat het behoorlijk wat werk kost. Ik wil proberen om maandag dan f te kijken en bij de garage een check te doen en dan vrijdag de auto te gaan halen als het me bevalt. Mijn planning is dan om zaterdag iemand te vinden die mee wil rijden en dat te beginnen met mijn roadtrip. Mijn idee is om langs de kust richting byron bay (echt een surfers paradise!) te rijden en onderweg overal te stoppen waar het leuk is. Verder is het leven hier echt chill, wel vermoeiend de afgelopen dagen. Ook is het heel apart om in een hostel te wonen. Ik leef vanuit mn backpack die elke dag weer zo'n bende is dat ik nooit iets vind:p wel heel gezellig dat ierdereen savonds in de gezamenlijke ruimte zit en dat er steeds weer mensen komen en gaan. Morgen dus een hele spannende dag en ook de laatste dag met de overgebleven mensen van de groep. Hierna sta ik er alleen voor! Al blijf ik wel waarschijnlijk tot zaterdag in het hostel als laatste stukje bekendheid en daarna is het allemaal open. Wat bijzonder!

Maar genoeg over mij:p hoe is het met jullie? Let me know!
Xxx Britt

  • 22 Maart 2015 - 00:49

    Hansje:

    heee girl.... gaat gord...je vermaakt je eel zo te lezen...ik herken ook dommige dingen... ik ben niet zo.n schrijfster als jij.... ik vind het leuk jouw verhaal te lezen. greetzzz Hansjeķ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Britt

Actief sinds 16 Maart 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 4153

Voorgaande reizen:

10 Maart 2015 - 10 Maart 2016

Down under en nog veel meer...

Landen bezocht: